همه چیز راجع به آسانسور

همه چیز راجع به آسانسور

همه چیز راجع به آسانسور

1. مقدمه

از زمان گسترش ساخت ساختمان های چند طبقه، یک مسئله برای جابجایی مسافرین به صورت عمودی براحتی و با سرعت مناسب پیش آمد. اولین راه حل استفاده از نردبان ها و نصب آسانسور­هایی بود که با سبد توسط نیروی حیوانی یا انسانی به حرکت در می آمدند. در اینجا به بررسی آسانسور قم میپردازیم و نکاتی را درباره­ی نکات نصب آسانسور ها از جمله نصب آسانسور قم میپردازیم.

2. آسانسور چیست؟

آسانسور دستگاه یا ماشینی است که برای جابجایی اشخاص یا کالا بین طبقات ساختمان و در طبقات مشخصی حرکت میکند.

3. انواع آسانسور :

امروزه در جهان آسانسورهای  مختلفی با حرکت در راستای افقی و عمودی و زاویه های مختلف با انواع محرک های کششی ، هیدرولیک ، مغناطیسی ، وکیوم، بخار، چرخ دنده و غیره تعریف و طراحی میگردند و در مکانهای مختلف با نوع کارایی مورد استفاده قرار میگیرند. قابل ذکر است در اینجا وقتی انواع مختلف آسانسور ذکر میگردد منظور متداول ترین نوع آسانسورهای هستند که در ایران مورد استفاده قرار میگیرند. جهت آشنایی با دیگر انواع آسانسور میتوانید با کارشناسان ما جهت آشنایی بیشتر و بهتر تماس بگیرید.

4. آسانسور­هایی که بیشترین کاربرد را دارند به چند دسته تقسیم میشوند:

  1. آسانسور های هیدرولیکی
  2. آسانسور های کششی
  3. آسانسور با سیستم محرک چرخ دنده
  4. آسانسور ها وکیوم

آسانسور های هیدرولیکی: همانطور که از نامشان پیداست این آسانسور ها با فشار روغن درون جک حرکت مینمایند که معایب این دسته از آسانسور نسب به مزایای آن ها بیشتر است و کمتر از دیگر آسانسور ها و معمولا در ساختمان های ک ارتفاع مورد استفاده قرار میگیرد و به جهت کمبود نیرو های متخصص جهت صدور گواهی استاندارد و فقدان قوانین نصب این نوع آسانسور تا سال 97 در ایران بدون گواهی نامه استاندارد مورد استفاده قرار گرفته اند. این نوع آسانسور در شرایط آب و هوایی خاص و ارتفاع بالای 3 توقف پیشنهاد نمیگردد. آسانسور های هیدرولیکی از لحاظ نصب به چند دسته تقسیم میشوند که در مباحث بعدی به آن ها اشاره خواهیم نمود.

1.4. آسانسور­های کششی:

این نوع آسانسور ها متداول ترین و رایج ترین و در حال حاظر بهترین نوع آسانسور ها در جهان می باشند که اساس حرکت آن ها بر مبنای کشش و اصطکاک می باشد.

با توجه به طراحی صورت گرفته این نوع آسانسور ها به دو بخش کلی گیربوکس (بدون گیربوکس و گیربوکس دار) تقسیم میشوند که با توجه به شرایط محاسبات آسانسور به صورت های مختلف مثلا 1:1یا 2:1 و غیره به جهت بوکس گذاری و به جهت سرویس به انواع آسانسور­های اوم لس یا بدون موتورخانه و موتور خانه دار تقسیم بندی کلی و متداول میگردند.

آسانسور کششی

همه چیز راجع به آسانسور

2.4. آسانسور با سیستم محرک چرخ دنده:

این نوع آسانسور نیز به لحاظ حرکت در راستای افقی و عمودی با توجه به نیاز استفاده کننده طراحی میگردد و سیستم محرک این نوع آسانسور ها معمولا با استفاده از چرخ دنده های حلزونی به صورت ترکیبی مورد استفاده قرار می گیرند و معمولا با توجه به نوع محرک آن ها از قدرت بالا و ایمنی بالایی برخوردارند.

3.4. آسانسور­های وکیوم:

این نوع آسانسور ها همانگونه که از نامشان پیداست اساس حرکتی آن ها در خلا انجام می گیرد و معمولا در ارتفاعات کم و مکان های لوکس و کم تردد مورد استفاده قرار میگیرد و در حال حاضر قیمت آن ها نسبت به دیگر آسانسور ها بالا تر و نصب آن ها در هر جایی مقرون به صرفه نیست.

این شرکت با بهره گیری از متخصصان و کارشناسان حرفه ای و البته با سابقه درخشان در بیشتر استان های ایران و خارج از کشور توانسته تا به امروز آسانسور­های بیمارستانی، اداری، مسکونی، خودرو بر، غذا بر، بار بر ، بیمار بر بسیاری را با موفقیت نصب نماید. از نمونه های اجرایی این شرکت میتوان به اداره گاز استان قم، مجتمع های مسکونی جامعة المصطفی قم ()، نیروگاه نطنز کاشان و صد ها پروژه مسکونی و تجاری مختلف را نام برد که در آن ها از آسانسور قم استفاده شده. شایان ذکر است شمردن این آسانسور ها با محل نصب به دلیل مسائل امنیتی در قالب این سایت نمیگنجد. ما مفتخریم با ارائه خدمات ویژه از قبیل مشاوره رایگان قبل از نصب آسانسور، خدمات پس از فروش 15 ساله و گارانتی قطعات 3 ساله با لیست پیشنهادی شرکت در خدمت هموطنان خود باشیم  و برای سهولت در خرید آسانسور بصورت مستقیم و بدون رابطه از تولید به مصرف فروشگاهی نیز در شهرستان قم تاسیس نمود و قطعات و لوازم آسانسور را با کیفیت عالی و قیمت مناسب به مصرف­کنندگان عرضه میداریم.

آسانسور های وکیوم

همه چیز راجع به آسانسور

5. قبل از انجام اسکلت ساختمان خود و در هنگام فنداسیون حتما با کارشناس آسانسور بدلایل مختصر زیر حتما ارتباط داشته باشید :

  1. آسانسور قلب ساختمان شماست و تنها گزینه ای است که بیشترین استفاده را دارد و تقریبا قابل بروز رسانی و تعویق بصورت کلی مگر با صرف وقت و هزینه بسیار گزاف نیست.
  2. حتما قبل از نصب آسانسور درباره شرکت و نمونه های نصب شده آن در دیگر نقاط به جهت حصول اطمینان تحقیق نمایید و حتما با شرک های مجاز و فعال ارتباط بگیرید. چون آسانسور بخش مهمی از ساختمان می باشد.
  3. آسانسور یک قطعه یا یک دکوراسیون در ساختمان نیست، آسانسور یک ماشین است که میبایست در ابتدای طراحی شروع ساختمان بصورت دقیق کارشناسی و محاسبه گردد و دقیقا مصرف کننده باید بداند چه انتظاراتی از ماشین دارد و میخواهد چه کارایی های خاصی برایش داشته باشد که این مسائل می بایست کارشناسی و محاسبه گردد.
  4. عملیات نصب آسانسور دارای دستورالعمل های استاندارد می باشد ولی به دلیل اینکه محل نصب و نوع ساختمان در همه جا یکسان نیست هر آسانسور هر آسانسور دارای شرایط خاص جزئی خودش می باشد و فقط کلیت ها در قوانین قید شده و متاسفانه برخی شرکت های بعضا مجاز نیز با این مسائل روبرو نشده و در هنگام اخذ گواهی استاندارد معمولا کارفرما ها متحمل پرداخت هزینه های سنگین برای استاندارد سازی در عملیات بنایی میگردند. پس از ابتدا با کارشناس ما در تماس باشید تا در پایان کار صرف وقت کمتر و همان هزینه به نتیجه مطلوب و آسانسوری با کیفیت و ایمنی بالا داشته باشید.
  5. متاسفانه برند های تقلبی و بی کیفیت با نام های تجاری ساختگی و بعضا با نام های تجاری خوش سابقه و پرفروش خارجی در بازار بصورت فراوانی یافت و نصب میگردد که در کوتاه مدت و در هنگام استفاده مصرف­کنندگان را با مشکل مواجه می کند و خطرات مالی و جانی فراوانی را بدنبال دارد.

پس خواهشمندیم در هنگام خرید و واگذاری این مهم به نکات ذکر شده توجه نمایید تا به وقت و هزینه خود خسارت وارد ننمایید.

درصورت تمایل جهت مشاوره و بازدید رایگان با کارشناسان تماس بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *