آسانسور مورد نیاز برای هر ساختمان چه ویژگی هایی باید داشته باشد

آسانسور مورد نیاز برای هر ساختمان چه ویژگی هایی باید داشته باشد

این روزها آسانسور جز جدا نشدنی ساختمان ها شده در تعداد طبقات هم فرقی نمی کند چه در ساختمان های سه یا چهار طبقه و چه در برج ها همه ساختمان دارای آسانسور هستند و اگر ساختمانی آسانسور نداشته باشد این ساختمان بی کیفیت تلقی می شود و در قیمت آن هم تاثیر زیادی دارد و سخت تر هم معامله می شوند .

حال اگر بخواهیم برا یساختمان خود آسانسوربخریم شاید کمی دچار سردر گمی بشویم زیرا تنوع در برندهای آسانسور و تولید کنندگان آن و همینطور تنوع قیمت در آسانسور بسیار زیاد است .و . و این خود مسئله را کمی سخت م یکند.

برای انتخاب درست آسانسور به چند نکته توجه کنید:

کاربری آسانسور

شما باید کاربری آسانسور را در نظر بگیرید ، یعنی اینکه باید در نظر بگیرید که آسانسور را برای ساختمان چند طبقه می خواهید یا اینکه آسانسور برای چه منظوری استفاده می شود از جمله : مسافری مسکونی ، مسافری تجاری ، باربری ، ترکیبی (باربری و مسافری) ، بیمار بر ، نامه بر و غذا بر .

پس تا ینجا فهمیدیم که آسانسور کاربردهای مختلفی دارد و پس د ابتدا ما باید مشخص کنیم که آسانسور ما برای چه کاری استفاده می شود تا بتوانیم اتقک مناسب ، قدرت موتور مورد نیاز و سایر ویژگی های متناسب با کاربری آن را انتخاب کنیم .

با دانستن کابری آسانسور از متخصصین در این زمینه برای خرید آسانسور می توانیم کمک بگیریم.

انواع موتور آسانسور

معمولا آسانسورهای موجود در بازار دو نوع هستند:

آسانسورهای کششی

آسانسورهای هیدرولیکی

آسانسورهای کششی یا آسانسور های گیربکسی

این آسانسورها برای نصب موتور نیاز به یک فضای جداگانه که اتاقک آسانسور گفته می شود دارند اسانسورهای گیربکسی خود بر دووع هستند تک سرعته و دوسرعته که بر اساس نوع شتاب گیری طبقه بندی شده اند .البته هردو سرعت آرامی دارند و این طور نیست که فکر کنید باعث آزار مسافر شود اما بازهم نوع تک سرعته آن سرعت شتاب گیری کمتری دارد که این خود یکی از مزیت های این نوع آسانسور است.

یکی دیگر از مزایای آسانسورهای کششی محدودیت نصب آن است که نسبت یه دیگر آسانسورها کمتر است .

آسانسورهای هیدرولیکی یا گیرلس

در این نوع آسانسور برای نصب موتوز نیازی به فضای جداگانه نیست وموتور در چاه آسانسور نصب می شود پس اگر فضای ساختمان شما کم است بهتر است از آسانسور هیدرولیکی استفاده کنید. این آسانسور خیلی نرم حرکت کرده و حس بهتری به مسافران می دهد .آسانسورهای شیشه ای از این نوع هستند. همچنین آسانسورهای هیدرولیکی برای جاهایی که قرار است وزن ها زیادی جابه جا شوند مناسب است. مانند ساختمان های پر تردد که ترافیک رفت و آمدی زیادی دارند. از دیگر مزایای این نوع آسانسورها سادگی عیب یابی و تعمیر و کمتر بودن هزینه تعمیر آنهاست . ولیمصزف برق بیشتری نسبت به آسانسورهای گیربکسی دارد.یکی از معایب آسانسورهای هیدرولیکی سرعت کمتر آنها می باشد که با ایجاد یک سری تمهیدات می توان آن را افزایش داد.

یک مسئله مهم در آسانسورها امنیت آسانسور است که در آسانسورهای هیدرولیکی امنیت هم نسبت به آسانسورهای کششی بیشتر است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *